התוכן הטוב ביותר בעולמות האסטרטגיה והתקשורת.

#ליל שישי אקסטרטגי_1

פוליטיקה & עסקים: כן מערבבים!..

 

הכול פוליטי?! בטח!!!…

תופתעו לשמוע; גם ניהול הקהל והשיווק שלנו.

מה זה אומר?!… מייד נבין.

 

נערוך סקר קצר לסובבים אותנו, מה התשובות שנקבל?!

וידוא הריגה זה מוסרי?! עניין של פוזיציה.

דחיפת כתבה אוהדת – זו יח”צנות שגרתית או היענות חריגה?! רגע, למי הצבעת בבחירות האחרונות?!…

פסילת חוק יסוד בעיצומה של מלחמה – זה תקין?! תלוי באיזה מחנה הנשאל.

 

אוקיי, הבנתם כבר. בכל דיון מהותי, התשובה תלויה – בדמות שאותה תשאלו…

 

שימו לב עד כמה שזה נשמע מטומטם, זה בעצם לחלוטין שקוף ונורמטיבי.

בדרך כלל בשיח התקשורתי – עוד לפני שברור מה בדיוק קרה,

אנשים, עיתונאים, דוברים, בודקים מיהו המושמץ התורן. הוא משלנו? יש כיפה? איזו?

כן, על השאלה הלכאורה מטופשת הזו, מתגבשת מיידית ההחלטה האם זו חשיפה או עלילה…

האם זה פשע – או סיפור גבורה. 

אם הוא קשור אלי למחנה שלי – אני בעדו.

אם הוא לא מהמחנה שלי – אז הוא תמצית הרוע המזוקק. “איך הוא מסתכל לעצמו במראה. הא?!”..

 

וואו.. זה פשוט מדהים, לא?!

אבל הרבה יותר משזה מדהים – זה כלי עוצמתי מטורף ששווה לכם מיליארדים!…

 

מה באמת הופך אנשים חושבים – לאוטומטים מהלכים?

מה גורם לנו להתייצב מיידית בעד או נגד?

וכמה היינו משלמים כדי שהלקוחות שלנו יהפכו למעריצים מושבעים שלנו?!

איך אפשר לגרום ללקוחות שלנו – להילחם בשבילנו?

 

אז זהו, בשביל זה אנחנו כאן! על בסיס פוליטיקת הזהויות אנו באקסטראטגיה מרכיבים את המהלכים האסטרטגיים המנצחים שמייצרים  ללקוחות שלנו את הכסף הגדול, ובקלות.

וכדי שגם אתם תוכלו לעשות שימוש בכלי המדהים הזה, נעשה כאן סימולציה פשוטה שתראה לנו איך הדבר הזה פשוט עובד!

קודם כל נזכור את העקרונות כי כשמבינים את עקרונות פוליטיקת הזהויות מאוד קל להעתיק אותם לאסטרטגיה, לקופירייטינג ואפילו לשיחות מכירה. ואלו העקרונות:

  1. המחנה הוא אני – אנשים מגינים על המחנה שלהם, כי הפגיעה בו היא פגיעה בזהות האישית שלהם.
  2. הגנה עצמית – על הזהות האישית אדם ישמור מכל משמר. על התדמית העצמית, כל אחד יגונן, לבל תירמס ותיפגע.
  3. אז מה עושים? כל מה שנצטרך לעשות – זה להביא את המוצר שלנו למחנה של הלקוח, וליצור חיבור זהות בינו לבין המוצר. מכאן, אפשר ללכת לישון…

 

איך עושים את זה בפוליטיקה?! זה ארוך…

אבל ניתן דוגמא קטנה ופרקטית – איך זה עובד בשיווק ועסקים:

נעקוב לדוגמא אחרי תהליך יצירה של מודעת פרסום למותג החליפות ‘קרוט’. הערך שהמודעה רוצה לשדר הוא: חליפה של חגיר היא החליפה המושלמת!

אבל שימו לב להבדל בין שתי הסלוגנים הבאים:

קרוט –  החליפה המושלמת!

העברנו את המסר. החליפה שלנו מושלמת.

תרצו – תאמינו, לא תרצו – לא תקנו.

 

אבל מה תגידו על העברת אותו המסר בניסוח הבא:

קרוט – לאנשים שאוהבים שלמות!

כאן, המסר הזה מדבר לא על החליפה,

הוא מדבר עליך – הלקוח. משה כהן מאופקים עלית.

אם אתה משה איש של שלמות, אז זאת החליפה שלך.

אם אתה לא אוהב שלמות – הכול בסדר, אתה פשוט לא מספיק טוב…

שלמות זה לא אתה, תמשיך למודעה הבאה בבקשה…

 

מעכשיו, כל התהליך של משה מול החליפה, מתנהל במגרש שונה לחלוטין.  

כשמשה רוכש את החליפה – הוא עושה את זה כי הוא יודע שהוא לא עוד איזה משה כהן מהרחוב.  הוא משה כהן בן סוליקה וזלמן מהבלוק באופקים – הוא איש של שלמות. פשרות הוא משאיר לאחרים!…

החליפה שעליו מעניקה את האישור הרשמי, חתום בחותמת המותג היוקרתי ‘קרוט’.

החליפה הפכה לנדבך מנדבכי הזהות שלו, והזהות הזו – היא חשובה לאגו שלו.

פתאום נוצרה מערכת יחסים ליטרלית בינו לבין החליפה שלו!…

 

הבנתם את האירוע?!

 

מכאן ואילך – כשמישהו בסביבה יגיד מילה רעה על המותג של החליפה,

הוא ימצא את עצמו פותח חזית אישית מול משה, שהמותג קרוט הפך לחלק ממבנה הזהות העצמית שלו,

זהירות… כאן מומלץ לשמור מרחק מהזירה הרותחת, כי משה עלול להגיב לפגיעה באופן ממש לא צפוי!…

ובינינו – אפשר גם להבין אותו – הרי לא יפה להיכנס ככה אישית בבן אדם.

“מה קרה, מה הדליק אותו ככה..”, ישאל את עצמו אותו מעליבן אומלל, אחרי שיסיים ללקק את פצעיו כמובן, “סך הכול אמרתי שהמותג הזה הוא חיקוי עלוב”…

לא אחי… כך משה. אתה אמרת עלי שאני לא כזה מוצלח..

סדקת את התדמית המושלמת שחשובה לי. ואני לא אשתוק לך על זה.

 

פשוט, אבל עובד מדהים!

 

את תיאוריית הזהויות – ניתן וצריך ליישם בכל הרמות:

ברמת האסטרטגיה, ברמת הקופירייטינג, ובכל תהליך שיווקי.

השיטה אחידה – אנחנו לא מוכרים מוצר, אנחנו יוצרים מחנה.

 

בעצם כאן אנחנו חושפים את סוד המיתוג במילה אחת.

מיתוג הוא לא (רק) עיצוב מפונפן ובחירת צבעים לגריד.

תפקיד המיתוג הוא ליצור למוצר ערך רגשי אישי אצל הלקוח.

לייצר את היוקרה, את ההילה,

לנסח את המחמאה שהמוצר שלנו מעניק ללקוחות.

 

בקיצור:

כשאתה מזהה את הקהל שלך,

ומבין מהו הערך שמחמיא לו,

וגם יודע לייצר עבורו את המחמאה הזו –

אתה מקבל הרבה יותר מלקוח נאמן. אתה מקבל קהל מעריץ.

 

 

זהו הטיפ השבועי – מתוך הוידאוקאסט השבועי ‘ליל שישי אקסטראטגי’

וובינר תוכן מרתק לעסקים ארגונים ואנשי שיווק, מבית #אקסטרא_טגיה 

להרשמה לשידור החי – לחצו כאן

הפניית שאלות ועלייה לשידור – לחצו כאן .

לפגישת אפיון לעסקים וארגונים, או אם גם אתם רוצים להתחבר לקהילת האסטרטגים התוססת במגזר  – פנו

 

אהבתם את התוכן?! – פשוט תעשו טוב ותשלחו הלאה!

 

 

webinar-blog-1

מדריך מטורף – מתנה! התוכן הטוב ביותר בעולמות האסטרטגיה והתקשורת. #ליל שישי אקסטרטגי_1 פוליטיקה & עסקים: כן מערבבים!..   הכול פוליטי?! בטח!!!… תופתעו לשמוע; גם

קרא עוד »

COPIRIGHT BY IMPACT 2024 @  All Right Rserved

קורס אסטרטגיה ותקשורת:
להעיז. להוביל. לנצח!

גלול למטה לצפייה בפרטי הקורס

מפגש מס' 1
מפגש 1: אסטרטגיה - מבוא והתמקדות במהות ותועלת

* הצגה של המונח "אסטרטגיה" והקשר לעסקים
* חשיבה על התועלת הארגונית והאישית של אסטרטגיה
מפגש מס' 1
מפגש מס' 2
מפגש 2: חשיבה אסטרטגית מתקדמת
* לחשוב ללא מגבלות - שחרור הדמיון והיצירתיות
* הבחנה בין אסטרטגיה לטקטיקה והשלטון בהן
* חשיבת מאקרו ומיקרו
* חשיבה מאקרו - תכנון אסטרטגי לטווח ארוך
* חשיבת מיקרו - ניהול פרטי והטמעת אסטרטגיה בפעולה יומיומית
*בניית תכנית סדורה בהתאם למשנה פרועה
*התמודדות עם מגבלות ומעקמות במסגרת התכנון האסטרטגי
מפגש מס' 2
מפגש מס' 3
מפגש 3: אסטרטגיה בפעולה - הקשר למוצר וליצירתיות
* בניית מוצר בהתאם לאסטרטגיה
* יצירת מוצר מחדש ויצירת מוצר חדירה
* יישום ואבחון - הדרך להצלחה בתכנון אסטרטגי
* יצירת מעקב מדיד למוצר או רעיון
* הבנת החשיבות של מדדי יוהרה ואמת
* אסטרטגיות לכוונה לתוצאה ואפשרויות תיקון במקרים של כישלון
* אלסטיות - התאמה תוך כדי תנועה
* האם הלקוחות יודעים מה הם רוצים?
* פרקטיקה ותרגול בחשיבה אסטרטגית
מפגש מס' 3
מפגש מס' 4
מפגש 4: חדירה למיינסטרים ויצירת דעת קהל

* יצירת דעת קהל - איך להבין את הצרכים והרצונים של הלקוח.
* שימוש במידע ובמחקר כדי לשדרג את הכישורים האסטרטגיים
* הפקת ערך - יצירת מוצר או שירות שמספקים ערך מוסף
* שיטות להפצת הערך והצטרפות לקהל רחב
מפגש מס' 4
מפגש מס' 5
מפגש 5: אתגרים וסיום - התמודדות עם מציאת עוצמה בשלבים
סיום הקורס וסיכום
* התמודדות עם אתגרים
* צבירת עוצמה בשלבים
* הפקת מדדים למעקב אחרי הצלחת האסטרטגיה
הערה: הסילבוס ותכני המפגשים ניתנים לשינויים קטנים
מפגש מס' 5
Skip to content